Sedím a v diaľke vidím prichádzať kamión a na návese tri autá, hore dve a dole jedno. Dva hyundai-e hore rozpoznám bez problémov, ale nad bielym autom chvíľu váham. Z diaľky vyzerá ako Rapid… Vodič kamiónu pomaly cúva s autom na cestu a prichádza rovno pred nás. Ako prichádza bližšie a jasne sa dajú rozlíšiť črty novej Octavie. Biela farba sa mení na striebornú, biela je iba ochranná fólia na aute, ktoré je naozaj veľké.
Poďme, ale od začiatku. Spredu je to čisto rukopis nových Škodoviek respektíve Rapidu. Osobne neviem pochopiť, prečo všetky automobilky chcú, aby sa ich modely na seba podobali. Vytráca sa tak identita jednotlivých modelov a z diaľky neviete či to bude Rapid, Octavia alebo ja neviem,čo ešte (fábia?)… a ešte jedna vec model, pri ktorom som bol nemá v predu LED pásik.
Z boku auto na mňa pôsobí vyvážené. Zaujímavé ukončenie zadných dverí robí opticky širší C – stĺpik.
17 palcové elektróny majú pekný tvar a autu sadnú.
Zozadu dominujú zadne LED svetlá s obrovským kufrom, ktorý má minimálne „milión“ litrov. Dizajn zadného veka kufra je totožný s tým z Rapidu. Celkovo je nová Octávia väčšia / robustnejšia a pre mňa aj krajšia.
Typicky škodovácke svetla s „C“grafikou sa tvarovo podobajú na tie z Audi.
Interiér nesie dizajnovú líniu opäť z Rapidu, dokonca aj volant je rovnaký akurát tento je obšitý kožou a multifunkčný. Samozrejme celkovo interiér pôsobí luxusnejšie. Daný model mal napríklad vo výbave rádio Bolero, automatickú klimatizáciu, tempomat či vyhrievané sedačky.
Na budíkoch je ochranná fólia preto sú modré 🙂
Budíky a všetko okolo je klasicky podsvietené škodováckou zelenou farbou. Dovolím si povedať, že pre mňa je krajší ako Superb-ácky. Tí čo „letia“ na plastoch, tak napríklad na predných dverách sú mäkčene a na zadných klasické tvrdé. To som si všimol, inak či sú také alebo také mne osobne je jedno.
Motor, nič nové klasika TDI, s objemom 1.6 litra a s výkon 105 koní. Myslím si však, že pre takéto auto je to málo…
Na záver len krátko, nemôžem sa ubrániť pocitu, že sa dívam na väčší luxusnejší a dospelejší Rapid…
Celá debata | RSS tejto debaty