Založ si blog

Prvé stretnutie Škoda Octavia III.

Sedím a v diaľke vidím prichádzať kamión a na návese tri autá, hore dve a dole jedno. Dva hyundai-e hore rozpoznám bez problémov, ale nad bielym autom chvíľu váham. Z diaľky vyzerá ako Rapid… Vodič kamiónu pomaly cúva s autom na cestu a prichádza rovno pred nás. Ako prichádza bližšie a jasne sa dajú rozlíšiť črty novej Octavie. Biela farba sa mení na striebornú, biela je iba ochranná fólia na aute, ktoré je naozaj veľké.

Poďme, ale od začiatku. Spredu je to čisto rukopis nových Škodoviek respektíve Rapidu. Osobne neviem pochopiť, prečo všetky automobilky chcú, aby sa ich modely na seba podobali. Vytráca sa tak identita jednotlivých modelov a z diaľky neviete či to bude Rapid, Octavia alebo ja neviem,čo ešte (fábia?)… a ešte jedna vec model, pri ktorom som bol nemá v predu LED pásik.

IMG_0796.jpgZ boku auto na mňa pôsobí vyvážené. Zaujímavé ukončenie zadných dverí robí opticky širší C – stĺpik.

MA.sk1.jpg17 palcové elektróny majú pekný tvar a autu sadnú.

IMG_0797.jpg

Zozadu dominujú zadne LED svetlá s obrovským kufrom, ktorý má minimálne „milión“ litrov. Dizajn zadného veka kufra je totožný s tým z Rapidu. Celkovo je nová Octávia väčšia / robustnejšia a pre mňa aj krajšia.

MA.sk3.jpg

Typicky škodovácke svetla s „C“grafikou sa tvarovo podobajú na tie z Audi.

IMG_0781.jpg

Interiér nesie dizajnovú líniu opäť z Rapidu, dokonca aj volant je rovnaký akurát tento je obšitý kožou a multifunkčný. Samozrejme celkovo interiér pôsobí luxusnejšie. Daný model mal napríklad vo výbave rádio Bolero, automatickú klimatizáciu, tempomat či vyhrievané sedačky.

IMG_0786.jpg

MilujemAuta.sk

budiky.jpg

Na budíkoch je ochranná fólia preto sú modré 🙂

Budíky a všetko okolo je klasicky podsvietené škodováckou zelenou farbou. Dovolím si povedať, že pre mňa je krajší ako Superb-ácky. Tí čo „letia“ na plastoch, tak napríklad na predných dverách sú mäkčene a na zadných klasické tvrdé. To som si všimol, inak či sú také alebo také mne osobne je jedno.

IMG_0787.jpg IMG_0791.jpg

Motor, nič nové klasika TDI, s objemom 1.6 litra a s výkon 105 koní. Myslím si však, že pre takéto auto je to málo…

IMG_0776.jpg

Na záver len krátko, nemôžem sa ubrániť pocitu, že sa dívam na väčší luxusnejší a dospelejší Rapid…

Daniel Hančík

 

Brno Classic Grand Prix – HistoCUP 2013

13.05.2013

To, že mám rad autá a najmä tie staršie je asi z mojich blogov vidieť. Preto som si nemohol nechať ujsť akciu s názvom Brno Classic Grand Prix / HistoCUP. V sobotu ráno sadám v Žiline na známy žltý autobus a frčím do Žiliny. Úprimne, byť po niečo viac ako hodine v Trenčíne nie je bohviečo, ale skúsil som to. 13:30 vystupujem v Brne pri Hotely Grand, kde ma už [...]

Mercedes-Benz E 63 AMG S – prvá jazda

07.04.2013

Tri magické písmenka AMG v každom, kto sa aspoň trochu zaujíma o autá vzbudia rešpekt, obdiv a túžbu… Ja som dostal možnosť sa previezť na novom E-čku presnejšie na Mercedese-Benz E 63 AMG. Na úvod, trochu teórie. Tri písmená AMG asi pozná väčšina z nás, ale ktorí vedia aj čo znamená? A a M sú prvé písmená priezvisk zakladateľov Hansa Wernera Aufrechta [...]

Video – výlet s Rapidom za 130-tkou RS

10.03.2013

Tak ako ste mohli čítať resp. vidieť v mojom prechádzajúcom blogu s názvom Video úvod k prvej časti Škoda Rapid 1.6 TDI mali sme k dispozícií Škodu Rapid, ktorú nám zadarmo a bez nároku na honorár zapožičalo Autocentrum Minárik v Žiline, no a my sme ho jendoducho zobrali na výlet a natočili video… fb – MilujemAuta.skwww.milujemauta.sk V úvode by som rád [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

milujemautask

Všetko o minulosti, prítomnosti a budúcnosti a automobilizmu . . . Viac na fb stránke MilujemAuta.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 75500x
Priemerná čítanosť článkov: 4719x

Autor blogu

Kategórie