Založ si blog

Test: Ford Focus 1. 0 EcoBoost, Spirit X

Je piatok a ja kráčam k firme VIP Auto Žilina, ktorá mi zadarmo a na celý víkend požičia nový Ford Focus. Som trochu nervózny a úprimne môžem povedať, že sa mi plní taký malý sen. Pred vchodom ho už vidím. Trojkový focus. Spredu sa mi páči. Trochu mi pripomína silnejšieho, aj keď staršieho a „svalnatejšieho “ súrodenca (Focus RS). Z boku klasicky hatchback, no a zozadu…, no, nie je to už typický focus, ako sme ho doteraz poznali. Na dverách nápis „Motor roka 2012, 1.0 EcoBoost“. Úprimne objem beriem trochu s predsudkami, ale otváram dvere a vchádzam do predajne. Po krátkom zoznámení preberám kľúče, podpisujem papiere, kde získavam prvé informácie o aute. Je takmer nové najazdených má 950 km a je vo výbave Spirit X.
Viac aj na facebook page: MilujemAuta.sk

Video úvod k blogu:

VIP Auto Žilina

Vchod do predajne VIP Auto Žilina

Vchod do predajne VIP Auto Žilina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diaľkovým otváram auto, zabliká elektricky sklápateľné spätné zrkadlá sa odklopia a auto sa rozsvieti. Sadám do vnútra. Prvé príjemné prekvapenia je, že v aute sedíte celkom nízko a sedadlá majú príjemné bočné vedenie. V cenníku pri výbave Spirit X sú označené ako športové. Druhá vec za čo dávam plusové body je štvorramenný multifunkčný volant. Je výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný a obšitý kožou. Je pekný. Jediná vec, na ktorú si treba zvyknúť je, že keď držíte volant v polohe „trištvrte na tri“, tak budete mať trochu problém s klikaním na horné tlačidlo, konkrétne je to pridávanie hlasitosti a na druhej strane je to tlačidlo „šípka hore“. Budíky sú prehľadné s bielym podsvietením a s modrými ručičkami. Medzi nimi sa nachádza palubný počítač. Ten má grafiku ako moja stará Motorola, ale aj napriek tomu je prehľadný, dobre čitateľný a spolu s funkciou preradenia rýchlosti, Vám ponúka všetko, na čo ste zvyknutí.

Interiér "litrového" FF

Celkovo interiér je vec, s ktorou som vnútorne bojoval už od prvej generácie focusu. V druhej to bolo lepšie, no a v tretej, nechám to radšej na Vaše posúdenie, ale je zaujímavý. Odkladacích priestorov je pomenej, no postupne si všetko našlo svoje miesto. Vstupný otvor dverí je celkom veľký, ale nastupovanie trochu znemožňuje práve zaujímavá palubovka, o ktorú som si vždy buchol koleno. Ale ako s každým autom sa musíte „zosynchronizovať“ a postupom času to už bolo bez akýchkoľvek problémov.

"Kokpit pilota"

Predné "športové" sedačky

Zadné sadadlá

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Štartujem. Motor naskočí ihneď a pozerám na otáčkomer, či vôbec beží. Je tichý a takmer bez vibrácií. Máme k dispozícií ten výkonnejší, čiže výkon 125 koní a šesťstupňový manuál. Radím jednotku a pomaly sa rozbieham. Dráhy sú krátke, presné a dynamika auta je slušná. Bez nálepky na dverách a keby bol človek nezainteresovaný, by mal problém rozoznať, čo je pod kapotou. Motor sa nechá bez problémov vytáčať a má dobrú zvukovú kulisu. Nikdy by som nebol povedal, že slovo trojvalec a dobrý zvuk poviem v jednej vete, ale musím uznať, že som sa mýlil.

Objem 998 cm3 + turbo + priame vstrekovanie = 125k

Objem 998 cm3 + turbo + priame vstrekovanie = 125k

Počas tých pár dni, čo som ho mal k dispozícií sme najazdili takmer 400 km. V aute som nejazdil sám. Vždy sme boli minimálne dvaja a maximálne štyria. Jazdili sme štandard: mestá, obce cesty prvej, druhej a tretej triedy a samozrejme diaľnice. Nešli sme na spotrebu, ale ani štýlom “tehla na plyne”. Naša výsledná spotreba však nebola výrobcom udávaných 5 litrov na sto, ale 5,6 litra na 100km. Myslím, že veľmi dobré číslo. Alebo ešte jednoduchšie povedané z plnej nádrže po 400 km ostala máličko väčšia polovica. A to pri dnešných cenách benzínu nie je vôbec zlé.

Samozrejme nie som vizionár, takže ako sa bude motor správať po nájazde napr. 150.000 km je otázka budúcnosti, na ktorú Vám odpoveď dať neviem. Na rovinu, nie som zástanca downsizinngu, skôr naopak. Môžem však povedať, že Ford a jeho 1.0 EcoBoost spolu so spotrebou ma prinútil trochu pozmeniť názor.

Diskutabilné zadné partie

Na záver môžem zhodnotiť, že Ford Focus nestratil nič zo svojej praktickosti, miesta či pohodlia. Stále je to typický Focus, ktorý bude bojovať o popredné priečky v strednej nižšej triede. A čo motor roka 2012? Charakterizoval by som ho zatiaľ slovami: prekvapenosť, spokojnosť a obdiv.

Podpor nás “lajkom” na facebook page: MilujemAuta.sk & Viac foto

Daniel Hančík

Brno Classic Grand Prix – HistoCUP 2013

13.05.2013

To, že mám rad autá a najmä tie staršie je asi z mojich blogov vidieť. Preto som si nemohol nechať ujsť akciu s názvom Brno Classic Grand Prix / HistoCUP. V sobotu ráno sadám v Žiline na známy viac »

Mercedes-Benz E 63 AMG S – prvá jazda

07.04.2013

Tri magické písmenka AMG v každom, kto sa aspoň trochu zaujíma o autá vzbudia rešpekt, obdiv a túžbu... Ja som dostal možnosť sa previezť na novom E-čku presnejšie na Mercedese-Benz E 63 viac »

Video – výlet s Rapidom za 130-tkou RS

10.03.2013

Tak ako ste mohli čítať resp. vidieť v mojom prechádzajúcom blogu s názvom Video úvod k prvej časti Škoda Rapid 1.6 TDI mali sme k dispozícií Škodu Rapid, ktorú nám zadarmo a bez nároku viac »

ministerstvo spravodlivosti, ministerstvo

Obžalovaný sýkorovec Ivan C. je podozrivý z toho, že chcel opustiť Slovensko

20.09.2017 14:12

Na základe rozhodnutia súdu mal elektronický náramok, systém upozornil na jeho vzdialenie sa a polícia ho zadržala.

peniaze

V spore proti košickej Frucone Brusel neuspel

20.09.2017 14:11

Súdny dvor EÚ zamietol odvolanie Európskej komisie v spore o nedovolenú štátnu pomoc, ktorú mala čerpať spoločnosť Frucona Košice.

protikorupčný pochod, demonštrácia, protest, bašternák,

Kauza podnikateľa Bašternáka sa stále vyšetruje

20.09.2017 14:10

Podľa medializovaných informácií si obvinený podnikateľ v auguste počas výsluchu na polícii uplatnil inštitút účinnej ľútosti.

doktor, lekár, pacient, ambulancia, vyšetrenie, prevencia, prehliadka

Prekážkou pre ukrajinských lekárov sú na Slovensku prísne testy

20.09.2017 14:00

Lekárov je na Slovensku nedostatok, ohrozené sú prevažne menšie mestá, kde chýbajú nielen v nemocniciach, ale aj v ambulanciách.

milujemautask

Všetko o minulosti, prítomnosti a budúcnosti a automobilizmu . . . Viac na fb stránke MilujemAuta.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 39215x
Priemerná čítanosť článkov: 2451x

Autor blogu

Kategórie