Diaľkovým otváram auto, zabliká elektricky sklápateľné spätné zrkadlá sa odklopia a auto sa rozsvieti. Sadám do vnútra. Prvé príjemné prekvapenia je, že v aute sedíte celkom nízko a sedadlá majú príjemné bočné vedenie. V cenníku pri výbave Spirit X sú označené ako športové. Druhá vec za čo dávam plusové body je štvorramenný multifunkčný volant. Je výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný a obšitý kožou. Je pekný. Jediná vec, na ktorú si treba zvyknúť je, že keď držíte volant v polohe „trištvrte na tri“, tak budete mať trochu problém s klikaním na horné tlačidlo, konkrétne je to pridávanie hlasitosti a na druhej strane je to tlačidlo „šípka hore“. Budíky sú prehľadné s bielym podsvietením a s modrými ručičkami. Medzi nimi sa nachádza palubný počítač. Ten má grafiku ako moja stará Motorola, ale aj napriek tomu je prehľadný, dobre čitateľný a spolu s funkciou preradenia rýchlosti, Vám ponúka všetko, na čo ste zvyknutí.
Celkovo interiér je vec, s ktorou som vnútorne bojoval už od prvej generácie focusu. V druhej to bolo lepšie, no a v tretej, nechám to radšej na Vaše posúdenie, ale je zaujímavý. Odkladacích priestorov je pomenej, no postupne si všetko našlo svoje miesto. Vstupný otvor dverí je celkom veľký, ale nastupovanie trochu znemožňuje práve zaujímavá palubovka, o ktorú som si vždy buchol koleno. Ale ako s každým autom sa musíte „zosynchronizovať“ a postupom času to už bolo bez akýchkoľvek problémov.
Štartujem. Motor naskočí ihneď a pozerám na otáčkomer, či vôbec beží. Je tichý a takmer bez vibrácií. Máme k dispozícií ten výkonnejší, čiže výkon 125 koní a šesťstupňový manuál. Radím jednotku a pomaly sa rozbieham. Dráhy sú krátke, presné a dynamika auta je slušná. Bez nálepky na dverách a keby bol človek nezainteresovaný, by mal problém rozoznať, čo je pod kapotou. Motor sa nechá bez problémov vytáčať a má dobrú zvukovú kulisu. Nikdy by som nebol povedal, že slovo trojvalec a dobrý zvuk poviem v jednej vete, ale musím uznať, že som sa mýlil.
Počas tých pár dni, čo som ho mal k dispozícií sme najazdili takmer 400 km. V aute som nejazdil sám. Vždy sme boli minimálne dvaja a maximálne štyria. Jazdili sme štandard: mestá, obce cesty prvej, druhej a tretej triedy a samozrejme diaľnice. Nešli sme na spotrebu, ale ani štýlom „tehla na plyne“. Naša výsledná spotreba však nebola výrobcom udávaných 5 litrov na sto, ale 5,6 litra na 100km. Myslím, že veľmi dobré číslo. Alebo ešte jednoduchšie povedané z plnej nádrže po 400 km ostala máličko väčšia polovica. A to pri dnešných cenách benzínu nie je vôbec zlé.
Samozrejme nie som vizionár, takže ako sa bude motor správať po nájazde napr. 150.000 km je otázka budúcnosti, na ktorú Vám odpoveď dať neviem. Na rovinu, nie som zástanca downsizinngu, skôr naopak. Môžem však povedať, že Ford a jeho 1.0 EcoBoost spolu so spotrebou ma prinútil trochu pozmeniť názor.
Na záver môžem zhodnotiť, že Ford Focus nestratil nič zo svojej praktickosti, miesta či pohodlia. Stále je to typický Focus, ktorý bude bojovať o popredné priečky v strednej nižšej triede. A čo motor roka 2012? Charakterizoval by som ho zatiaľ slovami: prekvapenosť, spokojnosť a obdiv.
Podpor nás „lajkom“ na facebook page: MilujemAuta.sk & Viac foto
Daniel Hančík
VIP Auto Žilina .......musím sa priznat... ...
Celá debata | RSS tejto debaty